Selecteer een pagina

Mrs. Jones laat JAZZ herleven

Mrs. Jones

Laat je meeslepen door onze ‘Jazzy Moods & More’!

Het jazztrio Mrs. Jones is geformeerd rondom de jonge zangeres Janneke Teijen, alias Louise Jones. Zij wordt begeleid door de warme jazzklanken van gitarist Bart van Halteren en de swingende contrabas van Thomas Vergouwen.

Het repertoire bestaat uit liedjes afkomstig uit musicals die later bekend geworden zijn als jazzstandards door artiesten als Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan en vele anderen. Denk aan nummers zoals Summertime, The man I love en Me myself and I. Dit repertoire wordt aangevuld met moderne klassiekers van o.a. Duffy en Amy Winehouse. Mrs. Jones is als trio makkelijk in te zetten op allerlei feesten of festivals om een sfeervolle ambiance te creëren.

Wil je geen enkel optreden missen van Mrs Jones kijk dan snel waar en wanneer je ons kunt zien. Zien we je snel?

Bart van Halteren (Gitaar)

Opgegroeid in een muzikaal nest begon Bart eerst met drums, percussie en saxofoon om daarna voor de gitaar te kiezen. Via blues, rock, jazzrock en fusion ging zijn interesse uiteindelijk naar de jazz.

meer over Bart

Bart heeft gestudeerd aan het conservatorium van Rotterdam en Tilburg. Hij is in 1994 afgestudeerd, een oude rot in het vak dus. Hij vindt zijn inspiratie o.a. bij Miles Davis, Chet Baker, Philip Catherine en John Scofield. Na veel in grote bezettingen gespeeld te hebben ( musicalorkesten, 11 jaar in de 10-mans soulband Eric Green & the Onions en 15 jaar in de Tilburg Bigband) werd het voor hem tijd om een kleinere bezetting op te zoeken. Dit werd Mrs. Jones, een trio waar zijn subtiele gitaarspel en passie voor jazz goed tot zijn recht komen.

Janneke Teijen (zangeres)

Toen Janneke als meisje van een jaar of 4 Bing Crosby, Peggy Lee en Nat King Cole hoorde voelde ze zich erg thuis bij die muziek. He’s funny that way gezongen door Margaret Whiting was toen haar favoriet.

meer over Janneke

Toen zij als 10 jarig meisje At last, gezongen door Etta James, hoorde wist ze het zeker, Jazz is waar zij zich thuis voelt. Na een half jaar zangles van Jeannine Geerts kwam Janneke in aanraking met Bart van Halteren en daaruit ontstond  Mrs. Jones.  Janneke danste als 9 jarige ook stiekem op het nummer de Funnel of Love (Wanda Jackson). Hier was Janneke namelijk helemaal weg van. Dit was stiekem omdat leeftijdsgenoten nooit dezelfde smaak hebben gehad. Toen ze 11 was wilde Janneke gitaar les en was  ze geïnspireerd door Slash. Haar droom was om later Slash te worden. Door een ongeluk op haar 15e lag ze 2 weken op bed en begon ze heel veel verschillende muziek te luisteren, met name ontdekte ze ook heel veel Jazz. Janneke is veel gaan luisteren en analyseren naar de zangtechnieken van onder andere Billie Holiday, Ella Fitzgerald enz. Van deze grootheden heeft Janneke veel geleerd door vooral te begrijpen hoe ze de vertelgeest in de tekst wisten te benadrukken om een verhaal te verduidelijken. Janneke is hier bijna obsessief mee bezig geweest omdat ze begreep dat de sleutel tot succes ligt in juiste timing en vertelgeest!

Haar grote voorbeelden zijn: Chet Baker, Nina Simone, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Dinah Washington, Red Hot Chili Peppers, Donny Hathaway, Herman Brood, Phil Spector, Nile Rodgers, Joe Cocker, Simply Red, Etta James, Mos Def, Alton Ellis etc.

Thomas Vergouwen (Contrabas)

Thomas begon op 9 jarige leeftijd met het volgen van pianolessen. Naarmate zijn interesse in de muziek van de jaren ’60 toenam kwam hier het spelen van gitaar bij.

meer over Thomas

De grote omslag, het musiceren als beroep beoefenen, kwam na een bijzondere ontmoeting met Sir Paul McCartney. Dankzij de invloed van de voormalige ‘Beatle’ ruilde Thomas zijn gitaar in voor de basgitaar. Enkele jaren later was de stap naar een muziekopleiding (Rock City Institute te Eindhoven) gezet, en stroomde hij later door naar de Rockacademie in Tilburg. In die periode maakte hij o.a. deel uit van een Rock ’n Roll coverband. De liefde voor de contrabas werd hiermee bezegeld.

Binnen het trio Mrs. Jones ontstond de interesse voor jazz en swing uit het begin van de 20ste eeuw. Met dit repertoire wordt kennis en kunde naar een nieuw niveau getild: Een uitdaging om niet alleen de mooiste baspartijen te spelen, maar vooral het publiek  mee te voeren naar de gloriedagen van de jazz!